Vreemd



Dit lichaam is niet van mij
Het behoort aan iemand anders

Een ziekenhuis misschien
of een ziel die, voordat ik erin trok,
het bij nader inzien toch maar niet
bewonen wilde

Mijn gezicht valt uit elkaar
In elke spiegel zie ik een ander beeld
Leegte om mij heen
Ik ben drie, ik ben twee, ik ben geen

Op straat nemen tegels mijn gezicht
waar mijn hakken stappen
Zomaar, zonder eerst te vragen
of ik dat ook wel wil

Het vel ligt niet goed
De huid zat niet lekker
Laat me zien hoe het moet

De onoverbrugbare afstand
tussen jullie en mij
wil ik bewaren, maar ook kwijt
Ik kom nooit dichterbij

Het ik in jou en het jij in mij
is alles wat wij hebben

Wil jij mijn donor zijn van liefde,
gezondheid en geluk, de heilige drie-eenheid?

Je krijgt er mij voor terug
Met jou wil ik mijzelf wel delen

Reacties

Populaire posts